TEST: Opel Combo Life 1.5 Turbo Diesel - Kombivany... czy one mają jeszcze sens w czasach SUVów i Crossoverów ?

 Opel Combo Life- Kombivany... czy one mają jeszcze sens w czasach SUVów i Crossoverów?

marka: Opel
model: Combo Life
silnik: 1.5 Turbo Diesel


1. Wygląd zewnętrzny


  Jeśli spojrzymy na nowe Combo ujrzymy... klasyczną sylwetkę Kombivana. I nic w tym dziwnego, ponieważ od tego samochodu nie mamy wymagać futurystycznych kształtów, czy wygrania zawodów na design roku. To auto ma być po prostu praktyczne. Opel Combo to samochód stworzony już po przejęciu Opla przez koncern PSA, przez co nowe Combo jest dość wyraźnie podobne bryłą do nowego Citroena Berlingo i Peugeota Riftera, czyli innych Kombivanów grupy PSA. Widać to choćby po identycznych lusterkach, linii bocznej, czy po tylnej klapie i lampach.
Wiadomo, iż Opel "wrzucił" do tego projektu swój pas przedni (grill, światła) charakterystyczny dla nowych aut Opla, tak aby można było odróżnić, że przejeżdża akurat Opel, a nie Citroen, czy Peugeot. Poza tym przód ten jest narysowany spokojniej niż u francuskich bliźniaków Combo.


OCENA: 5/10

2. Wnętrze


   Jeśli chodzi o wnętrze to również tutaj ujrzymy, że nowe Combo powstało przy kooperacji z markami Citroen i Peugeot. Oprócz zmienionej kierownicy i zegarów deska rozdzielcza jest przeniesiona 1:1 z Berlingo i Riftera. Pozycja za kierownicą jest typowa dla tego segmentu samochodów. Siedzimy wysoko i można powiedzieć jak na krześle za stołem.
Jednak od tego wnętrza wymaga się funkcjonalności, a to udało się osiągnąć na bardzo wysokim poziomie. Pięć osobnych foteli, osobne podłokietniki z przodu, trzy miejsca na foteliki isofix z tyłu, stoliczki na opraciu przednich siedzeń, duże okno dachowe, ogromny bagażnik, przesuwane drzwi tylne z obu stron oraz niezliczona liczba schowków (w desce rozdzielczej, w drzwiach, pod siedzieniami, pod oknem dachowym) sprawiają, że Combo Life jest nieprawdopodobnie praktyczne i przyjazne dla użytkowników.
A to jest najważniejsze dla odbiorców tego auta, którymi w głównej mierze są zapewne rodziny z małymi dziećmi. Dlatego nie będę rozpisywał się i zbytnio przyczepiał do twardych plastików. Ważne, że są spasowane na przyzwoitym poziomie. 


OCENA: 9/10

 

3. Wrażenia z jazdy

  Nowym Oplem Combo Life jeździ się poprawnie. Samochód z 1.5 litrowym silnikiem diesla nie
jest wyścigówką, ale nie o to tu chodzi. Do sprawnego poruszania się po mieście, bądź ze stałą prędkością w trasie w zupełności wystarczy, odwdzięczając się przy tym małym apetytem na paliwo. Nie powyprzedzamy nim innych samochodów na krętej leśnej drodze, ale bądźmy poważni. Nie o to tutaj chodzi. Układ kierowniczy wyraźnie daje do zrozumienia gdzie pojedzie samochód, nie ma tutaj nieprzewidywalności, czy rozlazłej i leniwej zmiany kierunku jazdy po przekręceniu kierownicy, wszystko dzieje się sprawnie. Może wybieranie biegów w manualnej skrzyni mogłoby być trochę bardziej precyzyjne. Nowe Combo wyposażone jest także w szereg nowych systemów pomocniczych, jak np. monitorowanie martwego pola, monitorowanie toru jazdy z automatyczną korektą, gdy system wykryje niepożądaną zmianę pasa ruchu, czy system ostrzegania przed kolizją. Na bardzo dobrym poziomie stoi widoczność w nowym Kombivanie Opla. Zarówno przy jeździe do przodu, czy przy manewrowaniu na parkingu.



OCENA: 5,5/10

 

4. Różnorodność wyboru


  Nowe Combo możemy zamówić w wersji 5, bądź 7 osobowej i standardowym lub wydłużonym nadwoziem, co sprawia, iż każdy może dopasować samochód pod swoje potrzeby. Do wyboru są trzy silniki: jeden benzynowy (1.2 110km) i jeden diesla w trzech wariantach mocy (1.5 75km/102kmTESTOWANY/131km) . Benzyniak występuje z sześciobiegowym manualem, dwa słabsze diesle z 5 biegową skrzynią manualną, a najmocniejszy wariant wysokoprężny może zostać zamówiony z sześciobiegową skrzynią manualną, bądź automatem o ośmiu przełożeniach.
Występują trzy wersje wyposażenia od najuboższej ESSENTIA poprzez ENJOY do najbogaszej ELITE. Można zamówić także tylne drzwi od magażnika skrzydłowe, zamiast standardowych podnoszonych do góry. W momencie pisania tego tekstu ceny Opla Combo Life zaczynają się od 68 800 zł.


OCENA: 7/10

 

5. Trasa testowa


   Opel przyzwoicie radzi sobie zarówno w ruchu miejskim jak i na drodze szybkiego ruchu, jeśli nie przecenimy jego umiejętności przyspieszania. Jeżeli dołożymy do tego małe spalanie i świetną widoczność robi się naprawdę bardzo pozytywnie. Jednak trzeba pamiętać też z autem jakiej klasy mamy do czynienia. 
  Podsumowując, jeśli ktoś oczekuje czegoś więcej pod względem wyglądu, trzeba rozejrzeć się po autach klasy SUV/Crossover, jednak na pewno nie będą one tak praktyczne jak Kombivan Opla. Samochód ten jest skierowany pod bardzo sprecyzowaną grupę odbiorców, przez co dla niektórych może wydawać się on zbędną propozycją, ale dzięki swojej dużej ładowności oraz praktycznemu wnętrzu na pewno znajdą się też chętni, aby zakupić ten samochód i cieszyć się jego zaletami, przymykając oko na kilka minusów.
 

OCENA: 6,5/10

 

 

SUMA KOŃCOWA: 33/50

OCENA KOŃCOWA: Całkiem sensownie

Video: Youtube

Pełna galeria: zdjęcia

Komentarze