Hyundai i30 Fastback 1.4T-GDI - ciekawa wersja nadwoziowa najnowszego i30, czy warta uwagi?
marka: Hyundai
model: i30 Fastback
silnik: 1.4 turbo benzyna 140 km
skrzynia: automatyczna
1. Wygląd zewnętrzny
OCENA: 8/10
2. Wnętrze
Niestety trzeba liczyć się z tym, iż gdy wybierzemy nadwozie Fastback, będziemy wyróżniać się z zewnątrz, kosztem miejsca z tyłu. Bagażnik jest foremny i posiada sporo dodatkowego miejsca pod podłogą.
OCENA: 6/10
3. Wrażenia z jazdy

Tu Hyundai i30 Fastback zrobił na mnie naprawdę duże wrażenie. Nie spodziewałem się aż tak dobrych właściwości jezdnych. Być może było to spowodowane także tym, iż Fastback w stosunku do innych wersji nadwoziowych i30 ma zmieniony układ kierowniczy i zawieszenie. Całość dobrze ze sobą współgra, zawieszenie cicho i spokojnie wybiera nierówności, precyzyjny układ kierowniczy daje uczucie pewności prowadzenia. 140 konny silnik w połączeniu z szybką, 7 biegową, dwusprzęgłową skrzynią także dawał radę. Wiadomo, że nie będzie on demonem prędkości, czy przyspieszenia, ale szybko i płynnie działająca skrzynia z możliwością zmiany biegów łopatkami przy kierownicy dawała pozytywne odczucia i taka konfiguracja wydaje się w zupełności wystarczać do codziennego poruszania się po mieście, bądź w dalsze trasy. Warto też wspomnieć o pracy silnika, a właściwie jego ciszy. Siedząc w środku samochodu można było mocniej usłyszeć go tylko podczas wyższych obrotów, a więc do pewnego momentu jest naprawdę bardzo cicho. Dostępne są także trzy tryby jazdy od normalnego, poprzez eko, na sportowym kończąc. Da radę wyczuć delikatne zmiany w pracy skrzyni, czy układu kierowniczego po włączeniu odpowiedniego trybu, choć nie są to zmiany na tyle wyczuwalne, by się nad nimi dłużej rozpisywać.
OCENA: 7,5/10
4. Różnorodność wyboru
Ceny Hyundai-a i30 Fastback zaczynają się na naszym rynku od 72 000 zł.
Za tą cenę otrzymamy podstawową wersję wyposażenia Classic Plus z litrowym silnikiem benzynowym (120 km) i 6 biegową manualną skrzynią. Do tego silnika nie mamy możliwości dokupienia wspomnianej już wyżej, dobrze spisującej się dwusprzęgłowej skrzyni automatycznej. Ta łączona jest tylko z silnikiem 1.4 (140 km). I właściwie to byłoby na tyle, jeśli chodzi o napęd. W ofercie nie znajdziemy żadnego silnika wysokoprężnego. Paleta kolorów składa się z 11 odcieni, za najdroższe musimy zapłacić 2300 zł. Oprócz standardowej wersji wyposażenia mamy też do wyboru wersje comfort i najwyższą: premium. Każda z nich ma odpowiednie wyposażenie i nie możemy dostosowywać go pod swoje wymagania wybierając w konfiguratorze dane opcje. Jedynie możemy dokupić pakiety (np. skórzanej tapicerki, do wersji premium).
OCENA: 6/10
5. Trasa testowa
Podsumowując Hyundai i30 Fastback jest ciekawą propozycją dla kogoś kto szuka auta w klasie kompakt i chce się wyróżniać na drodze. Na pewno ma swoje minusy, lecz nadrabia je mocnymi punktami w postaci chociażby dobrych wrażeń z prowadzenia.
Komentarze
Prześlij komentarz