Schemat przeprowadzania testów
Jednym z głównych czynników, który uwarunkował utworzenie tego bloga
było wymyślenie spoistej, jednorodnej formy przeprowadzania testów
samochodów. Tak, aby każdy test był porównywalny i końcowa ocena
testowanego pojazdu była jak najbardziej zbalansowana. Każdy testowany
samochód będzie opisywany w 5 kategoriach.
W każdej kategorii może dostać maksymalnie 10 punktów, co składa się na końcową ocenę. Trzeba jednak pamiętać i nie do końca ulegać zdziwieniu, jeśli np. samochód miejski zbierze większą liczbę punktów, choćby od samochodu klasy średniej, ponieważ w moich testach będę starał się oceniać jak dany pojazd wypada na tle segmentu oraz w świetle moich obiektywnych odczuć. Zatem aby nie przedłużać przedstawiam poszczególne kategorie oceny oraz ich kryteria:
1.Wygląd zewnętrzny max 10 pkt
W każdej kategorii może dostać maksymalnie 10 punktów, co składa się na końcową ocenę. Trzeba jednak pamiętać i nie do końca ulegać zdziwieniu, jeśli np. samochód miejski zbierze większą liczbę punktów, choćby od samochodu klasy średniej, ponieważ w moich testach będę starał się oceniać jak dany pojazd wypada na tle segmentu oraz w świetle moich obiektywnych odczuć. Zatem aby nie przedłużać przedstawiam poszczególne kategorie oceny oraz ich kryteria:
1.Wygląd zewnętrzny max 10 pkt
- design ogólny
- przyciąganie wzroku przechodniów
- wymiary
- jakość wykonania
- wyposażenie
- pozycja za kierownicą
- przestrzeń
- widoczność
- łatwość obsługi komputera pokładowego, multimediów
- udogodnienia dla kierowcy oraz pasażerów
- jednostka napędowa
- dźwięk silnika
- właściwości jezdne
- przyjemność prowadzenia
- spalanie
- wyciszenie wnętrza
- paleta silników
- ilość kolorów wykończeń wnętrza oraz tapicerki
- paleta kolorów nadwodzia oraz wzorów felg
- pakiety stylistyczne
- wyposażenie dodatkowe
- podaż egzemplarzy danego modelu
- widoczne zużycie używanego auta
- dostępność oraz ceny części zamiennych
- ceny na rynku
- niezawodność oraz typowe usterki
![]() | ||||
źródło: Google maps |
- Blisko 80 kilometrowa 3miejska jazda zaczynająca się i kończąca przy gdańskim stadionie piłkarskim zawiera w sobie przejazdy ulicami zarówno w samym centrum miast jak i drogami szybkiego ruchu na terenie całego Trójmiasta, tak aby można było przetestować auto w jak najbardziej zróżnicowanym i praktycznym terenie. Podczas całego przejazdu oceniana jest ogólna przyjemność z korzystania z samochodu oraz mierzone jest średnie zużycie paliwa. Przejazd wykonywany jest w godzinach umiarkowanego ruchu. Począwszy od wybudowanego na mistrzostwa Europy stadionu poprzez główne ulice północnych dzielnic Gdańska. Następnie trasa wkracza na główną miejską arterie komunikacyjną Trójmiasta: aleje Niepodległości w Sopocie, która przekraczając granicę Gdyni staje się aleją Zwycięstwa. Szlak przejazdu w dalszej kolejności prowadzi ulicą Władysława IV do ścisłego centrum. Ze śródmieścia Gdyni trasa testowa prowadzi przez gdyńską Chylonię i północny początek drogi ekspresowej S6, czyli obwodnicy Trójmiasta, aż do węzła Gdańsk południe na którym to droga testowa obiera kierunek na magistrale S7, czyli obwodnicę południową Gdańska. Jednak na nie długo, bo już na pierwszym węźle Gdańsk lipce kieruje się w stronę centrum Gdańska traktem Św. Wojciecha. Ostatnim etapem trasy testowej jest przejazd z centrum do tunelu pod Martwą Wisłą, a stamtąd pod stadion który jest zarazem punktem końcowym.
Maksymalna ilość punktów dla samochodu nowego 50
Maksymalna ilość punktów dla samochodu używanego 50
Tabela ocen:
ILOŚĆ PUNKTÓW
|
OCENA
|
0-6
|
Jakim prawem to
jeździ po drogach?
|
6-10
|
Jest źle, ale nie
tragicznie
|
11-15
|
Z braku laku
|
16-20
|
Zupełnie bez wyrazu
|
21-25
|
Znośnie
|
26-30
|
Poprawnie, lecz bez
zachwytu
|
31-35
|
Całkiem sensownie
|
36-40
|
Solidnie i
pozytywnie
|
41-45
|
Trudno o coś
lepszego
|
46-50
|
Ktoś wspominał, że
ideał nie istnieje?
|
Komentarze
Prześlij komentarz